حلیم بادمجون
حلیم بادمجون فوق العاده خوشــــــــــــــمــــــــــزه:
بادمجون........................4عدد متوسط
گوشت.........................100گرم
عدس...........................نصف استکان
برنج.............................نصف استکان
پیاز..............................سه عدد متوسط
سیر.............................به میزان دلخواه
کشک..........................سه قاشق غلیظ+برای تزیین
نعنا خشک....................به میزان لازم
گردوی خر شده............به دلخواه برای تزیین(پیشنهاد میکنم حتما استفاده کنید)
***میزان ها تجربه ی شخصیه خودمه،برای من با این میزان ها فوق العاده بود.هر کی خورد تعریف کرد***
طرز تهیه حلیم بادمجون فوق العاده خوشــــــــــــــمـــزه:
*پیاز داغ را با کمی زردچوبه سرخ کردم و با گوشت گذاشتم بپزه. وقتی پخت
عدس و برنج رو توی قابلمه ریختم و نصف آب گوشت را روشون ریختم و به مدت یک ساعت گذاشتم تا پخته و شفته بشه.
*بادمجون ها رو برش دادم و یه ساعت توی آب نمک گذاشتم و با برس آشپزی روغن زیتون به هر دو طرفش کشیدم و با حرارت خیلی کم سرخ کردم.نباید حلقه ای کنید میخوایم ریشه شون کنیم.
وقتی با حرارت کم سرخ میکنیم هم سرخ میشن هم پخته میشن.روغن هم خیلی خیلی کم میبرن.
*پیاز رو هم با سرخ میکنیم.تا طلایی بشن واسه تزیین.
*سیر رو خرد کردم و بعد جدا گونه سرخ کردم.(برای تزیین)
*توی قابلمه روغن ریختم وقتی داغ شد نعنا خشک ریختم و سریع گاز رو خاموش کردم تا نعنا نسوزه بعد یه مقدار از پیاز های سرخ شده رو توی نعنا داغ ریختم.
***حالا ادامه ی ماجرا:
*بادمجون ها رو با بقیه آب گوشت پختم و بعد ریش ریش کردم.
*گوشت رو هم ریش ریش کردم.
**بادمجون و گوشت ریش ریش شده،برنج و عدس پخته رو که یه کم آب داره توی یه قابلمه ریختم.بهش دو-سه قاشق از پیاز سرخ شده رو اضافه کردم و گذاشتم بپزه تا جا بیفته.
دلیل ریش ریش کردن بادمجونهام اینه که حلیم بیشتر کش دار بشه.کشف خودمه هاااااا وگرنه همه له میکنن
کمی هم با گوشتکوب له ش کردم.
و در آخر هم بهش 3قاشق کشک غلیظ اضافه کردم.
گذاشتم کمی با شعله پایین جا بیوفته. دست آخر تزیین کرده و نوش جان کنید...